Crash Bandicoot 4

90 -იანი წლების ბოლოს Naughty Dog– მა გამოუშვა ორიგინალური Crash Bandicoot ტრილოგია, რომელიც გახდა Sony– ს მნიშვნელოვანი ექსკლუზივი. სპორტული ფეხსაცმლის ბანდიტი მშვენივრად გამოიყურებოდა, სახალისოდ თამაშობდა და ხულიგნობით იყო სავსე, რაც მარიოს თამაშებს იმდენად აკლიათ. სონიდან მიღებული ნდობის სერიოზული დამსახურებაა, სერიალის "მშობლები" გადავიდნენ სხვა, უფრო მასშტაბურ პროექტებზე და გამოუშვეს არკადული რბოლა Crash Team Racing.

ლოგიკურია ვივარაუდოთ, რომ ეს არის კანონიკური სერიის დასასრული - ფრენჩაიზის უფლებებმა დაიწყეს მათი მოგზაურობა გამომცემლების მეშვეობით, რომლებმაც გამოუშვეს სპინ -ოფები და არა გულახდილი გაგრძელებები. "იგივე" Crash Bandicoot დაგვიბრუნდა მხოლოდ 2017 წელს, ხელახალი გამოშვების ტალღაზე. აღდგენილი ტრილოგია ახარებდა ძველ თაყვანისმცემლებს, მაგრამ აღელვებდა ახალ მოთამაშეებს თავისი არქაული დონის დიზაინითა და მაღალი სირთულეებით. პრივილეგია კვლავ გაიზარდა, მაგრამ სრული დაბრუნებისთვის მას სჭირდებოდა სრულმასშტაბიანი განახლება.

ეს გააკეთა Toys For Bob– მა? მოდი გავარკვიოთ.

შეთქმულება, როგორც ყოველთვის, სწორია - ანუ არც ისე ბევრი. სიუჟეტი იწყება "დროის ციხეში", სადაც ცხოვრობენ ნეო კორტექსი, დოქტორი ნ ტროპი და მოლაპარაკე ნიღაბი უკა-უკა. ეს არის ჩვენი მოკავშირე აკუ-აკუს ბოროტი ტყუპი ძმა, რომელიც ანტაგონისტებს ტყვეობიდან იხსნის: ის ქმნის განხეთქილებას სივრცეში, რაც საშუალებას გაძლევთ იმოგზაუროთ მრავალ სამყაროში. ამ მასშტაბის პრობლემა მარტო ვერ გადაწყდება - ქრაშს მოუწევს სამყაროს უკანა ქუჩებში მოკრიბოს ნიღბების მთელი ბანდა და გამოიყენოს ისინი გაქცეულთა დასამშვიდებლად.

ტრადიციულად, თამაში იწყება ტროპიკული კუნძულის სანაპიროზე, სადაც ჩვენი გმირი იღვიძებს აკუ-აკუს და იუწყება სასწრაფო ამბებს. პირველი შთაბეჭდილება არის, რომ ყველაფერი როგორღაც განსხვავებულად გამოიყურება და ეს არ არის მხოლოდ ახალი ძრავა და გაუმჯობესებული გრაფიკა. სტილი შეიცვალა და მასთან ერთად - განწყობაც. Crash Bandicoot ყოველთვის იყო ოჯახური თამაში, მაგრამ ადრეულ ნაწილებში ჯერ კიდევ არსებობდა 90 -იანი წლების მეამბოხე სული, სიგიჟის მინიშნებით. მათში მოთამაშე გზად შეხვდა არა მხოლოდ კუებს მაიმუნებთან ერთად, არამედ სრულიად გროტესკულ პერსონაჟებს, როგორიცაა ორთავიანი გიგანტი კვერთხით, თაგვი სტეროიდებზე და კენგურუ, რომელიც სრიალში იჯდა.

Naughty Dog– ის არჩეული ესთეტიკა მოზარდებს იზიდავდა, მაგრამ Toys For Bob უფრო მეტად ბავშვებზეა გათვლილი. ოპონენტების მნიშვნელოვანი ნაწილი ცხოველებია და თითქმის ყველა ჰუმანოიდული NPC რატომღაც შედგენილია ჩიბის სტილში და თავად ჰგვანან ბავშვებს. ამასთან, ეს "ბავშვობა" შესამჩნევია მხოლოდ გარეგნულად - დიალოგებში ხშირად ორაზროვანი ხუმრობები იშლება, გასაგებია მხოლოდ მოზრდილთათვის.

თუ გნებავთ ვიზუალურ სტილში ხარვეზის პოვნა (და მაინც ეს გემოვნების საკითხია), მაშინ გრაფიკის ხარისხი ნაკლებად სავარაუდოა. დრო ახლოსაა შთამბეჭდავია: ფართომასშტაბიანი, თუმცა ჯერ კიდევ ხაზოვანი დონე, მომხიბლავი ფონი, გლუვი ანიმაციები და ბევრი, ბევრი არასაჭირო დეტალი, რომლის ნახვაც გსურთ. დეველოპერებმა გაიმეორეს იგივე ხრიკი, რაც Naughty Dog– მა გააკეთა მესამე ნაწილში: ისინი ერთმანეთთან აკავშირებდნენ მოგზაურობას დროსა და სივრცეში, დონეს აქცევდნენ გალაქტიკათშორისი გასართობ პარკად. ათ საათში გექნებათ დრო დინოზავრებზე გასასვლელად, მეკობრე გემების გემბანზე გადახტომისთვის და მწვანე უცხოპლანეტელებთან საბრძოლველად.

მაგრამ, Crash Bandicoot: Warped– ისგან განსხვავებით, თემატურად დაკავშირებული დონეები საერთოდ არ ჰგავს ერთმანეთს. თითოეული მათგანი ცალკე ადგილია თავისი ატმოსფეროთი, არქიტექტურით და დეკორაციებით. მათი ზომისა და დეტალების გათვალისწინებით, მხატვრებმა უზარმაზარი სამუშაო გააკეთეს.

უფრო მეტიც, არა მხოლოდ მხატვრები, არამედ თამაშის დიზაინერები იმსახურებენ კომპლიმენტებს. როგორც ჩანს, კონცეპტუალურად "ავარია" არის მარტივი თამაში, თუნდაც პრიმიტიული: არის წერტილი "A" და წერტილი "B", მათ შორის არის მთელი რიგი დაბრკოლებები, რომლებიც უნდა გადალახოს. გაუშვით თავი პირდაპირ ხაზზე, გადახტეთ, მოკვდით და დაიწყეთ თავიდან. სად არის აქ შემოქმედების ადგილი?

მაგრამ დეველოპერებს გაუკვირდათ: ეს არის იშვიათი შემთხვევა, როდესაც პლატფორმერს სურს დაერქვას "კინემატოგრაფიული". დიახ, თამაში არის ხაზოვანი, მაგრამ თქვენ თითქმის არასოდეს მოძრაობთ პირდაპირ ხაზზე - პერსპექტივა მუდმივად იცვლება, დონის დიზაინერები გაიძულებენ თქვენ აცვიდეთ ხვრელებით და გაიაროთ კოსმოსური ხომალდის ჭერის გასწვრივ. ტემპი და განწყობა მუდმივად იცვლება, რის გამოც კვლავ იბადება ასოციაცია გასართობ პარკთან. თითოეული სეგმენტი "A" - დან "B" - მდე არის მთელი თავგადასავალი, რომლის დასასრულს თქვენ იჯდებით და სუნთქავთ რამდენიმე წუთის განმავლობაში.

თამაშის დაწყებიდან დაახლოებით ერთი საათის შემდეგ, ხვდებით, რომ ავტორებს არ გამოუმჟღავნებიათ თავიანთი კოზირი: ჩვენ წარმოგვიდგენია ახალი პერსონაჟი (შეგიძლიათ თავისუფლად გადახვიდეთ ქრაშსა და კოკოს შორის) თავისი მექანიკითა და დონით. გახსოვთ თავნა, მოკლე ქვედაკაბის გულშემატკივარი პირველი ნაწილიდან? ასე რომ, მან თმა შეიმოწმა, უფრო პრაქტიკული ტანსაცმელი ჩაიცვა და ბოროტებაზე ნადირობა დაიწყო. თქვენ შეგიძლიათ თავად მოიფიქროთ ახალი ეთიკის შესახებ ხუმრობა.

თავნას აქვს  კაკალი, რომელიც საშუალებას აძლევს მას დაიჭიროს საგნები და მტრებს ესროლოს შორიდან. კიდევ ერთ გმირს, პენსიაზე გასულ დინგოდილს, აქვს მტვერსასრუტი, რომლითაც მას შეუძლია ყუთები შეიწოვოს. თამაშის დასასრულს, ჩვენ მოგვეცემა კონტროლი თავად კორტექსზე - ის შეიარაღებულია ექსპერიმენტული ბლასტერით, რომელიც მტრებს ქვებად და ჟელედ აქცევს.

პერსონაჟების მრავალფეროვნება, გამრავლებული დონის მრავალფეროვნებით, ქმნის უზარმაზარ ექსპერიმენტებს, რაც ავტორებმა სრულად გამოიყენეს. თამაშის ათი საათის განმავლობაში (და ეს მხოლოდ მთავარი ნაკვეთია გვერდითი ჩხრეკის გარეშე), თამაში არ ხდება მოსაწყენი - ყოველ თხუთმეტ წუთში ერთხელ შემოგთავაზებთ რაიმე ახალს და მოულოდნელს.

უფრო მტკივნეული, უფრო სასიამოვნო




მეოთხე ნაწილი, ალბათ, სერიალში ყველაზე რთული აღმოჩნდა, მაგრამ ასევე ყველაზე სამართლიანი. დაბრკოლებების გამომგონებლობის თვალსაზრისით, დეველოპერებმა გადალახეს თავად Naughty Dog, მაგრამ ამ გამოწვევის მიღება ბევრად უფრო სასიამოვნოა, ვიდრე თავდაპირველ ტრილოგიაში ან მის ხელმეორედ გამოშვებაში.

პირველ რიგში, ავტორები ამას იღებენ არა დაბრკოლებების აბსურდული რაოდენობითა და სიხშირით, არამედ მათი მრავალფეროვნებით. ნიღბებისა და ახალი მექანიკის წყალობით, რომელიც მათ შემოაქვთ თამაშში (დროის გაფართოება, გაჭიანურებული დაგეგმვა), პრიმიტიული ორი ღილაკიანი პლატფორმერიდან ქრაში თავსატეხისა და მოქმედების მახვილგონივრულ ნარევად იქცევა, სადაც აზროვნების სიჩქარე ისეთივე მნიშვნელოვანია, როგორც რეაქცია დროის შენელება და უფსკრულში ჩავარდნილი ყინულის ბორცვებზე ხევის ეფექტურად გადახტომა არის მომდევნო დონის სიამოვნება.

მეორეც, Toys For Bob– მა შეასრულა რამდენიმე შემზარავი შემაშფოთებელი პატარა რამ წინა ნაწილებიდან. ყუთები ახლა ადვილად იშლება "გრიგალით" ხილის დაკარგვის შიშის გარეშე (ისინი უკვალოდ დაფრინავდნენ), ნახტომები ბევრად უფრო საპასუხო გახდა და რაც მთავარია, ჩრდილი გამოჩნდა ქრაშის ქვეშ, რაც გვეხმარება ზუსტად  ნახტომის გამოთვლაში. ახლა თქვენ ვერ დააბრალებთ თქვენს შეცდომებს დიზაინის  და ეს მშვენიერია.

კარგად, მათთვის, ვისაც არ მოსწონს ჰარდკორი, ავტორები გვთავაზობენ "თანამედროვე" რეჟიმს: მისი ჩართვით შეგიძლიათ მთლიანად დაივიწყოთ ხილის ყუთები და არ შეხედოთ თქვენს ფეხებს. მცდელობების რაოდენობა შეუზღუდავია და სიკვდილის შემდეგ თქვენ ყოველთვის გადახვალთ უახლოეს გამშვებ პუნქტზე, დონის დასაწყისის ნაცვლად.


დონის გაზრდილი ხანგრძლივობის გათვალისწინებით, გამოცდილმა მოთამაშეებმა ასევე უნდა იფიქრონ "თანამედროვე" რეჟიმში. უფრო მეტიც, ავტორები გვთავაზობენ ბევრ სხვა გზას, რაც გაართულებს თქვენს ცხოვრებას: 
დაასრულეთ დამატებითი დავალებები (იპოვნეთ დამალული ბროლი, დაარღვიეთ ყველა ყუთი) ან გაიარეთ დონეები ცოტა ხნით და მიიღეთ ტყავი, როგორც ჯილდო.

სპონსორები